Technická specifikace Multicar M22

Multicar M22

Multicar M22 je nástupcem úspěšného modelu M21, který byl uveden na trh v roce 1958. Vozidlo se vyrábělo až do roku 1978, kdy jej nahradil model Multicar M24, respektive Multicar M25. Za tu dobu se prodalo 42500 kusů. Bez povšimnutní nesmí zůstat fakt, že vozidlo bylo v rámci tehdejšího Československa definováno jako Motorový dopravní vozík. V roce 1968 prošla Multicara M22 lehkou modifikací a vznikl model M22-1. Co všechno se změnilo?

  • objem nádrže stoupl z 24L na 26L
  • došlo k úpravě předního čela a to v místě pod světlomety
  • u budky se změnilo větrání
  • změna uchycení dveří (zámku)
  • možnost připevnit rám s oknem

Jistě by se toho našlo ještě víc, ale tyto změny považujeme za nejpodstatnější. Vozidlo Multicar M22 nastartovalo úspěšnou éru komunálních vozů, která přešla v model M25 a dále k M30-Fumo nebo vojenské modifikaci Mungo. Ucelený přehled historie Multicar naleznete v samostatném článku.

Kompletní Dílenská příručka Multicar M22

Označení motoru 80: VD 8 / 8-2SV2

Motor:

  • Typ: 2 KVD 8 SVL
  • Provozní režim: čtyřtaktní nafta
  • Počet a uspořádání válců: 2. V-uspořádání
  • Otvor válce: 80,00 mm
  • Nadměrné velikosti: 80,50 / 81,00 / 81,50 / 82,00
  • Zdvih pístu: 80 mm
  • Objem tahu: 0,81 l
  • Rychlost: 3000 ot / min

  • Trvalý výkon podle TGL 8346: 13 k při 3000 ot / min

  • Maximální točivý moment: 3,2 kpm při 2300 ot / min

  • Chlazení: Vzduchové chlazení pomocí axiálního vzduchového dmychadla

  • Špička vstřikovacího čerpadla. : DFPS 2 Viz 2

  • Držák trysek: KS 17/42

  • Vstřikovací tryska: SD 1 ZD 12

Rozměry ložiska ojnice:

  • O. 55,00 mm (54 905 - 54 924)
  • 1: 54,75 mm (54,655-54,674)
  • II: 54,50 mm (54,405-54,424)
  • III. : 54,25 mm (54,155 - 54,174)
  • IV. : 54,00 mm (53,905-53,924)
  • Ložisko klikového hřídele: 52mm (základ)

Pánev ojniční Multicar M22 1 výb. DDR sada na motor

Pánev ojniční Multicar M22 2 výb. DDR sada na motor

Základní montážní parametry:

  • Utahovací moment pro šrouby hlavy válců: 3,5 Kpm
  • Světlost ventilů pro studený motor: 0,15 mm pro sací a výfukové ventily
  • Vstřikovací tlak: 120 kp / cm2
  • Začátek přepravy: 24 ° před horní úvratí,
  • n při 1500 - 2400 ot / min,
  • Při 2400-3000 ot / min
  • 30 ° před horní úvratí
  • Otvírací tlak trysky: 120 kp / cm2

Velikost mezery: (vzdálenost pístu od hlavy válce): 0,8 - 1 mm

Tlak oleje při horkém motoru: přibližně 2,5 kp / cm2

Spotřeba mazacího oleje: 50 kp / h

Spotřeba paliva: 11 l / 100 km

Oleje a maziva:

  • Objem palivové nádrže: 24 l
  • Motorový olej: 3,5 l (výměna oleje: každých 80 provozních hodin)
  • Převodovka: 1,1 L
  • Zadní náprava: 1,8 L

Náhradní díly Multicar M22 - expedice do 24hodin

Pneumatiky

  • Pneumatika: 23x5
  • Tlak v přední pneumatice: 4,0 Bar
  • Tlak v zadní pneumatice: 5,5 Bar

Elektřina:

  • Startovací motor: 12 V 1,8 Down 1,3 KW
  • Nabíjecí dynamo: 12V 150 W
  • Baterie: 12V 105 HP
  • Žhavicí svíčka: CIKAN 462