Snímač tlaku sacího potrubí MB ACTROS MP4 0101531528

  • Kategorie: Čidla
  • Výrobce:MERCEDES
  • Model:Výchozí
  • Katalogový kód:0101531528
  • V nabídce od:30.09.2020
  • Dostupnost:skladem
? Zboží dostanu nejdříve:
Přepravní služba po ČR do 30kg pátek 16.5.2025
Přepravní služba po ČR do 50kg pátek 16.5.2025
Přepravní služba po ČR nad 50kg pondělí 19.5.2025
Přepravní služba po SK do 10kg pondělí 19.5.2025
Zásilkovna do 5kg po ČR pátek 16.5.2025
Zásilkovna do 5kg po SK pondělí 19.5.2025
Osobní odběr na prodejně čtvrtek 15.5.2025
  • Vaše cena: 13 341,50  / ks
  •  16 143,20  s DPH
  • 546,78  / 661,61  s DPH
+ - ks

Snímač tlaku sacího potrubí MB ACTROS MP4 0101531528 je vysoce přesný elektronický komponent speciálně navržený pro monitorování tlaku v sacím potrubí vozidel Mercedes-Benz Actros MP4\. Tento kvalitní díl představuje klíčovou součást systému řízení motoru, která zajišťuje přesné a spolehlivé měření tlaku nasávaného vzduchu za všech provozních podmínek. Díky robustní konstrukci umožňuje efektivní kontrolu plnicího tlaku, čímž přispívá k optimálnímu výkonu motoru, snížení emisí a efektivnímu řízení vstřikování paliva.

Technické parametry:

  • Označení dílu: 0101531528
  • Výrobce: Mercedes-Benz / Daimler AG
  • Alternativní označení: A0101531528, 010 153 15 28
  • Typ: Piezorezistivní snímač tlaku
  • Materiál těla: Vysoce odolný plast s kovovými komponenty
  • Měřicí rozsah: 0-5 bar (0-500 kPa)
  • Přesnost měření: ±1% z celkového rozsahu
  • Provozní napětí: 5V DC
  • Výstupní signál: Analogový (0.5-4.5V)
  • Elektrické připojení: 3-pinový konektor s vysokoteplotní izolací
  • Připojení k systému: Bajonetové nebo zacvakávací (dle aplikace)
  • Stupeň krytí: IP67 (ochrana proti prachu a dočasnému ponoření do vody)
  • Provozní teplota: -40°C až +125°C
  • Hmotnost: Přibližně 40 g
  • Odolnost proti vibracím: Dle normy ISO 16750-3
  • Odolnost proti tlakovým špičkám: Do 7 bar

Kompatibilita s vozidly:

  • Mercedes-Benz Actros MP4 (4\. generace)
  • Mercedes-Benz Actros 963 (2011-2019)
  • Mercedes-Benz Actros 964 (2011-2019)
  • Mercedes-Benz Actros 965 (2011-2019)
  • Mercedes-Benz Actros s motory OM471
  • Mercedes-Benz Actros s motory OM470
  • Mercedes-Benz Actros s motory OM473
  • Mercedes-Benz Actros s motory OM936
  • Mercedes-Benz Antos s kompatibilními motory
  • Mercedes-Benz Arocs s kompatibilními motory
  • Některé modely Mercedes-Benz Atego s kompatibilními motory
  • Vybrané modely nákladních vozidel Mercedes-Benz Euro 6

Vlastnosti a výhody:

  • Vysoká přesnost měření tlaku v sacím potrubí
  • Spolehlivá funkce i při extrémních teplotních výkyvech
  • Odolnost proti vibracím a mechanickému namáhání typickému pro těžká vozidla
  • Dlouhá životnost i při vystavení náročným provozním podmínkám
  • Optimalizovaný design pro snadnou montáž a servis
  • Rychlá odezva na změny tlaku v sacím potrubí
  • Přesné údaje pro řídicí jednotku motoru (ECU)
  • Přispívá k optimálnímu dávkování paliva a výkonu motoru
  • Pomáhá udržovat optimální poměr vzduchu a paliva
  • Umožňuje přesné řízení turbodmychadla a systému recirkulace výfukových plynů (EGR)
  • Zabraňuje poškození motoru včasnou detekcí problémů s plnicím tlakem
  • Originální díl Mercedes-Benz zajišťující 100% kompatibilitu s vozidly Actros MP4
  • Speciálně kalibrovaný pro požadavky motorů Euro 6
  • Přispívá ke snížení emisí a spotřeby paliva

Montážní pokyny:

  • Montáž by měla být prováděna kvalifikovaným technikem
  • Před zahájením montáže odpojte záporný pól baterie
  • Zajistěte, aby motor byl vychladlý a vozidlo bezpečně zajištěno
  • Lokalizujte původní snímač tlaku sacího potrubí (obvykle na sacím potrubí nebo v blízkosti turbodmychadla)
  • Odpojte elektrický konektor od původního snímače
  • Demontujte původní snímač (dle typu uchycení - otočením, stisknutím pojistky nebo odšroubováním)
  • Zkontrolujte stav těsnění a připojovacího místa
  • Zkontrolujte, zda nový snímač má stejný typ připojení jako původní
  • Nainstalujte nový snímač 0101531528 do montážního otvoru
  • Zajistěte snímač podle typu uchycení (zacvaknutím, otočením nebo dotažením)
  • Připojte elektrický konektor a zajistěte jeho správné usazení
  • Připojte baterii vozidla
  • Nastartujte motor a nechte jej běžet na volnoběh
  • Zkontrolujte těsnost spojů
  • Proveďte diagnostiku a vymažte případné chybové kódy
  • Proveďte zkušební jízdu pro ověření správné funkce motoru
  • Zkontrolujte, zda motor pracuje hladce a bez výkyvů výkonu
  • Zkontrolujte, zda diagnostické zařízení zobrazuje správné hodnoty tlaku v sacím potrubí

Údržba:

  • Pravidelně kontrolujte správnou funkci motoru
  • Udržujte elektrický konektor snímače čistý a suchý
  • Při servisních prohlídkách nechte zkontrolovat funkčnost snímače
  • Sledujte případná varování o problémech s plnicím tlakem nebo výkonem motoru
  • Kontrolujte, zda nedochází k netěsnostem v oblasti sacího potrubí
  • V případě problémů s výkonem motoru, zvýšenou spotřebou nebo emisemi nechte zkontrolovat snímač tlaku sacího potrubí
  • Při diagnostice motoru věnujte pozornost i hodnotám tlaku v sacím potrubí
  • Při výměně vzduchového filtru zvažte i preventivní kontrolu snímače tlaku
  • Uchovávejte záznamy o servisních úkonech a diagnostických hodnotách
  • Při provozu v náročných podmínkách (prašné prostředí, extrémní teploty) zkraťte intervaly kontrol
  • Při výměně snímače vždy používejte originální díl Mercedes-Benz pro zajištění správné funkce a kalibrace

Příznaky poruchy snímače tlaku sacího potrubí:

  • Nestabilní chod motoru, zejména na volnoběh
  • Kolísání otáček motoru bez zjevné příčiny
  • Rozsvícení kontrolky motoru (MIL) na přístrojové desce
  • Přechod motoru do nouzového režimu s omezeným výkonem
  • Chybové kódy související s tlakem v sacím potrubí při diagnostice (P0105, P0106, P0107, P0108, P0109)
  • Zvýšená spotřeba paliva
  • Zvýšené emise výfukových plynů
  • Nesprávné zobrazení tlaku v sacím potrubí v diagnostickém zařízení
  • Problémy s akcelerací nebo ztrátou výkonu
  • Neobvyklé zvuky z turbodmychadla
  • Černý kouř z výfuku
  • Problémy se startováním motoru
  • Nepravidelné chování motoru v závislosti na zatížení
  • Kolísání tlaku v sacím potrubí při konstantních otáčkách
  • Nesprávná funkce systému recirkulace výfukových plynů (EGR)
  • Poslední šance:
  • Repasovaný díl:
  • Nezle zaslat na Zásilkovnu:
  • Youtube na HP:
  • Nákup pouze na ICO:
  • Dvojité body:
  • Blootooth:

Máte-li dotaz k tomuto produktu, neváhejte se nás zeptat.

Položky označené * jsou povinné.