Listové pero zadní 11 listů MAN TGA WEWELER A088T364ZA70
Nadrozměrný
Více info o Nadrozměru v doprava

- Kategorie: MAN
- Výrobce:WEWELER
- Model:Výchozí
- Katalogový kód:A088T364ZA70
- V nabídce od:25.01.2024
- Dostupnost:na dotaz
- Vaše cena: 16 871,40 Kč / ks
- 20 414,40 Kč s DPH
- 691,45 € / 836,66 € s DPH
Listové pero zadní 11 listů MAN TGA WEWELER A088T364ZA70 je vysoce kvalitní náhradní díl určený pro odpružení zadní nápravy nákladních vozidel MAN řady TGA. Tento robustní komponent od renomovaného výrobce WEWELER je navržen pro maximální zatížení a dlouhou životnost v náročných provozních podmínkách, které jsou typické pro těžkou nákladní dopravu.
Technické parametry:
- Výrobce: WEWELER
- Číslo dílu: A088T364ZA70
- Typ: Listové pero zadní
- Počet listů: 11
- Délka: 1850 mm
- Šířka listu: 100 mm
- Tloušťka hlavního listu: 36 mm
- Tloušťka ostatních listů: 20-32 mm (progresivně odstupňováno)
- Materiál: Vysoce legovaná pružinová ocel 55SiCr6
- Povrchová úprava: Vícevrstvý antikorozní nátěr s epoxidovou základní vrstvou
- Nosnost: 15 tun
- Průměr středového otvoru: 36 mm
- Průměr koncových ok: 50 mm
- Hmotnost: 85 kg
- Provedení: Konvenční vícelistové
- Tuhost pružiny: 950 N/mm
- Maximální průhyb: 120 mm
Vhodné pro vozidla:
- MAN TGA (všechny modely)
- MAN TGS (vybrané modely)
- MAN TGX (vybrané modely s konvenčním odpružením)
- Kompatibilní s modely vyrobenými od roku 2000 do 2010
- Vhodné pro tahače i nákladní vozidla s pevnou nástavbou
- Použitelné pro vozidla s konfiguracemi náprav 6x4, 6x6, 8x4, 8x8
- Určeno pro těžké aplikace s vysokým zatížením zadní nápravy
- Vhodné pro stavební, důlní a těžké přepravní aplikace
- Kompatibilní s vozidly provozovanými v náročném terénu
- Vhodné pro sklápěče, domíchávače betonu a speciální nástavby
Vlastnosti:
- Vyrobeno z vysoce kvalitní pružinové oceli pro maximální životnost
- Jedenáctilistová konstrukce pro extrémní zatížení a odolnost
- Progresivní charakteristika pružení pro optimální jízdní vlastnosti při různém zatížení
- Zvýšená odolnost proti únavě materiálu díky speciálnímu tepelnému zpracování
- Kuličkované povrchy pro zvýšení pevnosti a odolnosti proti praskání
- Vícevrstvá antikorozní povrchová úprava pro prodlouženou životnost v extrémních podmínkách
- Přesné výrobní tolerance pro dokonalé usazení a funkčnost
- Testováno na více než 3 miliony cyklů v laboratorních podmínkách
- Optimalizovaná geometrie jednotlivých listů pro rovnoměrné rozložení napětí
- Speciální mezivrstvy pro snížení tření a hlučnosti
- Vylepšená odolnost proti praskání v extrémních teplotních podmínkách (-40°C až +80°C)
- Kompatibilní s originálními montážními body a příslušenstvím
- Vyrobeno podle OE specifikací s dodržením všech kvalitativních standardů
- Optimalizovaný design pro maximální stabilitu vozidla při plném zatížení
- Zvýšená odolnost proti bočnímu namáhání při jízdě v terénu
- Speciální úprava koncových ok pro snížení opotřebení v místech uložení
- Zesílené středové části pro vyšší odolnost v místě maximálního namáhání
Montážní pokyny:
- Před montáží zkontrolujte, zda díl odpovídá původnímu listovému peru
- Zajistěte vozidlo proti pohybu a zvedněte zadní nápravu pomocí vhodného zvedáku
- Odstraňte kola pro lepší přístup k odpružení
- Podepřete nápravu bezpečnostními stojany s dostatečnou nosností
- Označte polohu původního pera pro přesnou montáž nového dílu
- Postupně uvolněte a odstraňte upevňovací šrouby a třmeny
- Opatrně vyjměte staré pero, pozor na vysokou hmotnost dílu (použijte vhodné zvedací zařízení)
- Zkontrolujte stav silentbloků, pouzder, třmenů a závěsných ok
- V případě potřeby vyměňte opotřebované komponenty za nové
- Očistěte montážní plochy od nečistot a koroze
- Namažte všechny pohyblivé části a závity kvalitním mazivem odolným proti vysokému tlaku
- Umístěte nové pero do přesné pozice podle původního dílu
- Namontujte upevňovací třmeny a šrouby, ale neutahujte je naplno
- Spusťte vozidlo na kola a několikrát zatižte nápravu pro usazení pera
- Dotáhněte všechny šrouby předepsaným utahovacím momentem (380-420 Nm)
- Zkontrolujte geometrii zadní nápravy a v případě potřeby ji seřiďte
- Po ujetí 50 km zkontrolujte dotažení všech spojů
- Po ujetí 500 km proveďte kompletní kontrolu celého systému odpružení
- Při montáži na vozidla s více nápravami doporučujeme vyměnit listová pera na obou stranách současně
Údržba:
- Pravidelně kontrolujte stav listového pera, zejména po jízdě v náročném terénu
- Kontrolujte dotažení upevňovacích třmenů a šroubů každých 15 000 km
- Sledujte případné známky koroze a poškození antikorozní ochrany
- Při zjištění koroze očistěte postižené místo a aplikujte antikorozní nátěr
- Kontrolujte stav silentbloků a pouzder, při známkách opotřebení vyměňte
- Pravidelně mažte pohyblivé části odpružení podle servisního intervalu vozidla (každých 30 000 km)
- Používejte mazivo s obsahem grafitu nebo molybdenu pro lepší mazací vlastnosti
- Sledujte výšku zadní části vozidla - pokles může indikovat únavu nebo poškození pera
- Při přetížení vozidla zkontrolujte pero na případné deformace a praskliny
- Při zjištění prasklin nebo lomu okamžitě vyměňte celé pero
- Udržujte čistotu v oblasti odpružení pro snazší kontrolu stavu
- V zimním období častěji odstraňujte nahromaděný sníh, led a posypové materiály z oblasti odpružení
- Při provozu v prašném prostředí nebo v terénu častěji kontrolujte stav mazání
- Při neobvyklých zvucích z oblasti odpružení proveďte okamžitou kontrolu
- Při provozu v extrémních podmínkách (těžký terén, přetížení) zkraťte intervaly kontrol na polovinu
- Kontrolujte vůli v uložení pera, nadměrná vůle může způsobit poškození
- Při výměně listového pera doporučujeme vyměnit i související komponenty (třmeny, pouzdra, závěsná oka)
- Po brodění vodou nebo bahnem proveďte důkladné očištění a promazání celého systému odpružení
- Při provozu v korozivním prostředí (chemické látky, sůl) zvyšte frekvenci kontrol antikorozní ochrany
Výhody oproti standardním náhradním dílům:
- Vyšší odolnost proti únavě materiálu díky pokročilým výrobním technologiím
- Delší životnost v náročných provozních podmínkách (až o 40% oproti standardním dílům)
- Lepší jízdní vlastnosti a stabilita při plném zatížení
- Zvýšená bezpečnost díky spolehlivému udržení geometrie nápravy i při extrémním zatížení
- Snížené vibrace přenášené do rámu vozidla a nástavby
- Vyšší odolnost proti korozi díky vícevrstvé povrchové úpravě
- Přesné výrobní tolerance zajišťující bezproblémovou montáž
- Kompatibilita s různými modely vozidel MAN
- Optimální poměr ceny a výkonu pro profesionální použití v těžkých podmínkách
- Záruka 24 měsíců při dodržení montážních postupů a servisních intervalů
- Vyrobeno v EU podle nejpřísnějších kvalitativních standardů
- Certifikace ISO 9001, ISO 14001 a IATF 16949
- Testováno v reálných provozních podmínkách na zkušebních polygonech
- Optimalizováno pro maximální životnost v těžkém terénu a při vysokém zatížení
- Poslední šance:✗
- Repasovaný díl:✗
- Nezle zaslat na Zásilkovnu:✗
- Youtube na HP:✗
- Nákup pouze na ICO:✗
- Dvojité body:✗
- Blootooth:✗