ADBLUE močovina AIR1 20L NOXY 505803B20

- Kategorie: Autochemie
- Výrobce:Výchozí
- Model:Výchozí
- Katalogový kód:2015310/20L
- EAN:8500069207515
- Záruka: 2 roky
- V nabídce od:12.09.2022
- Dostupnost:obvykle do 7 dní
Přepravní služba po ČR do 30kg | čtvrtek 7.8.2025 |
Přepravní služba po ČR do 50kg | čtvrtek 7.8.2025 |
Přepravní služba po ČR nad 50kg | pátek 8.8.2025 |
Přepravní služba po SK do 10kg | pátek 8.8.2025 |
Zásilkovna do 5kg po ČR | čtvrtek 7.8.2025 |
Zásilkovna do 5kg po SK | pátek 8.8.2025 |
Osobní odběr na prodejně | středa 6.8.2025 |
- Cena na prodejně ? Tato cena, je platná při přímém nákupu zboží na naší prodejně v Brně. Tato cena pro maloobchodní prodej. :842,20 Kč
- Vaše cena: 660,00 Kč / ks
- 798,60 Kč s DPH
- 27,05 € / 32,73 € s DPH
- Ušetříte:Ušetříte 5 %
Močovina AUS 32 (AdBlue, registrovaná obchodní známka německého VDA) je v Evropě a zemích přejímajících evropské emisní limity používaný obchodní název kapalného aditiva, využívaného technologií selektivní katalytické redukce, která se užívá při úpravě výfukových plynů vznětových motorů na úroveň emisních limitů Euro IV a vyšších. Jedná se o chemicky vysoce čistý vodný roztok syntetické močoviny.[1] Požadavky na roztok a jeho složení (32,5 % močoviny, 67,5 % vody = AUS 32 - Aqueous Urea Solution) jsou specifikovány v normě DIN 70070[2], respektive novější ISO 22241[3]. Roztok má teplotu tuhnutí -11 °C a vzhledem k tomu bývá často na vozidlech určených do chladnějších podmínek užíván systém ohřevu nádrže, případně i vedení AdBlue chladicí kapalinou motoru nebo elektricky. AdBlue je vstřikováno před katalyzátor výfukových plynů, kde se močovina nejprve co nejrovnoměrněji mísí s výfukovými plyny, rozkládá se vlivem tepla za přítomnosti obsažené vody na amoniak (NH3) a oxid uhličitý (CO2).[4] Amoniak dále na povrchu katalyzátoru (za podmínky přítomnosti chemického katalyzátoru na stěnách buněk tělesa katalyzátoru vytvořených pro maximální velikost reakční plochy) reaguje s oxidy dusíku (NOx), které vznikají za vysokých teplot při spalování nafty. Z výfuku pak místo většiny NOx odchází neškodné přírodní produkty vodní pára a dusík.
Spotřeba AdBlue je přibližně 3 až 7 % spotřebovaného paliva[5], přičemž vyšší hodnota se dá předpokládat u přísnějších emisních limitů.
Běžná spotřeba kapaliny AdBlue u osobních automobilů je 0,8 až 1,2 litru na 1000 kilometrů. Spotřeba záleží na produkci NOx, tedy na způsobu jízdy a klimatických podmínkách.[6] Podmínkou uvedené reakce je dostatečná teplota výfukových plynů a vlastního katalyzátoru. Proto je výfukový systém většinou vybaven čidly teploty na vstupu (někdy i výstupu) z katalyzátoru. Množství AdBlue je dávkováno až po dosažení potřebné teploty reaktoru v množství závislém na signálu tzv. NOx senzoru umístěného před, za, nebo na obou místech katalyzátoru podle použitého řízení systému aby nedocházelo ke vzniku páchnoucích sloučenin čpavku, krystalizaci nadbytečné močoviny na výstupu z výfuku ani překročení legislativního limitu NOx při aplikaci malé dávky. Používány jsou rozličné systémy odměřující potřebné množství podle režimu práce motoru již v čerpací jednotce (transportním médiem do trysky může být stlačený vzduch) nebo až v trysce, což umožňuje chladit trysku větším průtokem AdBlue s přepadem zpět do nádrže.
! Důležité !
V případě, že chcete zaslat zásilku Přepravní službou je nutné vědět:
- Zásilka je posílána paletovou přepravní službou
- Zásilka je posílána tak, že každý kanystr je samostatný balík
- Výsledná cena zásilky tedy záleží na množství balíků, váze a vzdálenosti
- Počítejte, že zaslání každého jednoho kanystru vyjde na cca 150 - 220,- Kč bez DPH.
Proto doporučujeme osobní odběr na naší provozovně.
- Hmotnost (kg):23,5